تصویری از نقش لرها در دربی شانزده شهریور 52 /پرسپولیس 6 - تاج (استقلال)0
نوشته شده توسط : ...

بااجازه از سایت  "سلام دلفان "

امروز ۱۶ شهریور مصادف با چهل و دومین سال‌روز پیروزی تاریخی ۶ بر صفر قرمزپوشان پرسپولیس برابر آبی‌پوشان تاج (استقلال) است.

سلام دلفان – امروز ۱۶ شهریور مصادف با چهل و دومین سال‌روز پیروزی تاریخی ۶ بر صفر قرمزپوشان پرسپولیس برابر آبی‌پوشان تاج (استقلال) است.
در آن بازی تاریخی پرسپولیس‌ها ۶ بار موفق به فتح دروازه‌ی رقیب شدند و نکته جالب توجه این که ۵ گل از این ۶ گل توسط بازیکنانی لرستانی پرسپولیس به ثمر رسید.
همایون بهزادی زننده ۳ گل پرسپولیس در این بازی متولد سال ۱۳۲۰ در شهر خرم‌آباد است. وی به دلیل شغل پدرش که نظامی بود، در خرم‌آباد به دنیا آمد و کودکی خود را در این شهر گذراند.
همچنین مرحوم ایرج سلیمانی متولد ۱۳۲۵ اصالتاً از لرهای بختیاری ساکن مسجدسلیمان بود که سال ۱۳۵۲ همسری لرستانی به نام پریوش مظفری برگزید. سلیمانی از ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۳ به عنوان دبیر ورزش در مدارس خرم‌آباد کار می‌کرد و در کنار آن، مربی تیم‌های مختلف خرم‌آباد و لرستان نیز بود و سپس از سال ۱۳۶۳ به خاطر مربی‌گری تیم ملی امید ایران راهی تهران شد.
ایرج سلیمانی مهرماه ۱۳۵۸ سرمربی تیم لرستان را در مسابقات قهرمانی کشور بود و با این تیم عنوان سوم کشور را پس از تهران و اصفهان کسب کرد و پس از آن هدایت این تیم را در جام آقاخان بنگلادش در آبان همان سال بر عهده داشت. وی ۵ اسفند ۱۳۸۷ به رحمت ایزدی پیوست.
سلیمانی نیز در بازی تاریخی ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ موفق شد ۲ بار دروازه استقلال را باز کند.
با این حساب ۵ گل از ۶ گل بازی تاریخی را باید به حساب لرها گذاشت!
نقش بزرگ لرها در پیروزی تاریخی 6 بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال
پرسپولیس ۶ استقلال (تاج) صفر
گل‌ها: همایون بهزادی(۵۰، ۸۶ و ۹۰)، ایرج سلیمانی(۴۵ و ۵۶) و حسین کلانی(۳۲)
دور رفت اولین دوره جام تخت جمشید  ۱۶ شهریور ۱۳۵۲
داور: نیکولای پتری‌چیانو (رومانی)     ورزشگاه: آزادی
تماشاگر: ۶۰ هزار نفر         اخطار  –       اخراج : –
بازیکنان پرسپولیس: بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح‌نیا، رضا وطن‌خواه، جعفر کاشانی، اسماعیل حاج‌رحیمی‌پور، علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی(کاپیتان)، اصغر ادیبی، ایرج سلیمانی، مربی: آلن راجرز
بازیکنان تاج (استقلال): منصور رشیدی(ناصر حجازی)، محمدرضا عادلخانی، نصرالله عبداللهی، اکبر کارگرجم، علی جباری(کاپیتان)، کارو حق‌وردیان، عزت جان‌ملکی، حسن روشن(هادی نراقی)، جواد الله‌وردی، جواد قراب، غلام‌حسین مظلومی(مسعود مژدهی، مربی: رایکوف
منبع: یافته




:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: